خواب هوشمند

رهگیری هوشمند کیفیت خواب

اگر مشکلات خواب دارید، می توانید با استفاده از ردیاب های هوشمند خواب برای جمع آوری اطلاعات بسیار دقیق و با استفاده از آن برای کار به یک متخصص خواب برای ایجاد یک شب ، خواب بهتر استفاده کنید. ردیاب هوشمند برای ردیابی خواب خود از طریق سنسورهای زیست سنجی، همچنین اندازه گیری ضربان قلب، میزان تنفس، دمای بدن، پاسخ جالبی از پوست، و حتی شتاب سنج برای تشخیص مراحل مشخص خواب، کار می کند  از آن زمان تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها کار کرده‌اند تا عملکرد رهگیری خواب را ارائه دهند. Fitbit از جمله شرکت‌هایی است که از همان ابتدا از پالس ضربان قلب برای استنباط مراحل خواب استفاده می‌کرد. اپل واچ از اپلیکیشن‌های شخص ثالث پشتیبانی می‌کند تا همان عملکرد را انجام دهد. فیلیپس تعدادی از محصولات مرتبط با خواب را توسعه داده است از جمله آن می‌توان به هدست خواب SmartSleep Deep و باند تسکین خروپف SmatSleep اشاره کرد که در صورت پوشیدن در اطراف قفسه سینه می‌توانند به کاربران کمک کنند تا به جای اینکه به پشت بخوابند، به بغل بخوابند.

استارتاپ کانادایی زینا (Zennea)، در حال توسعه اولین ابزارک پوشیدنی هوشمند برای درمان خروپف مزمن و آپنه خواب انسدادی ملایم است. این استارتاپ در سال 2016 پایه‌گذاری شده و در شتابدهنده سلامت الکترونیک HAX Health در کالیفرنیا مستقر است . این ابزارک یک دستگاه بی‌سیم اختصاصی است که هنگام خواب به زیر چانه فرد می‌چسبد و هیچ دستگاه یا سیم حجیمی به آن متصل نیست. همچنین این ابزارک توسط یک برنامه تلفن همراه کنترل می‌شود و با دقت متناسب با برنامه روزانه کاربر طراحی می‌شود. بنابراین با وجود این ابزراک، داشتن خواب بهتر و راحت‌تر، کاری دشوار نخواهد بود.

تختخواب هوشمند

در مرکز نگهداری سالمندان در چین ، هر تختخواب مجهز به حسگرهایی هوشمند است که می‌تواند شاخص بدنی افراد را تشخیص داده و داده‌ها را به یک پایانه در راهرو منتقل کند؛ به گونه‌ای که کارکنان می‌توانند ضربان قلب، وضعیت خواب و حرکت‌های حین خواب و زمان ترک تختخواب سالمندان را به راحتی تحت نظر داشته باشند. این سامانه علاوه بر همه‌ی تختخواب‌های داخل مرکز، تختخواب‌های ۳۲ سالمند ساکن در خانه‌های همجوار را نیز تحت پوشش دارد. ۳۷/۵ درصد از جمعیت منطقه‌ی چانگ‌نینگ شهر شانگهای را سالمندان تشکیل می‌دهند که تمامی آن‌ها تحت پوشش یک سامانه‌ی مراقبتی هستند. همچنین سالمندان بر اساس موقعیت‌هایشان دسته‌بندی می‌شوند تا بتوان به تناسب آن‌ها را تحت پوشش خدمات، سیاست‌های حمایتی و منابع مناسب قرار داد.