سطل زباله هوشمند

سطل های زباله هوشمند به سنسور های دید رایانه ای مجهز شده اند تا بتوانند نوع زباله هایی که به داخل آن ها انداخته می شود را با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی کنند. به عنوان مثال ، سیستمی که توسط کمپانی Bine.e ساخته شده است از الگوریتم های یادگیری ماشین برای آموزش سیستم طراحی شده این کمپانی جهت شناسایی و طبقه بندی نوع زباله های دور ریخته شده در زباله ها استفاده می کند و پس از آن زباله ها را بر اساس نوع به سطل های متناسب با آن ها انداخته می شوند. به این ترتیب، همه مرتب سازی ها با دفع زباله انجام می شود و نیاز به مرتب سازی انبوهی از زباله ها در مرکز پردازش زباله از بین می رود.علاوه بر این، سیستم می تواند وقتی پر شدن سطل زباله را تشخصی دهد و بدین وسیله باعث شود برنامه زمانبندی مجموعه بهینه شود. به جای ارسال کامیون های جمع آوری زباله طبق یک برنامه از پیش تعیین شده، هنگامی که سطل ها تا حدی که مشخص شده اند پر می شوند مسیرهای جمع آوری را می توان بهینه سازی کرد تا فقط به مکان هایی که سطل ها پر شده اند کامیون ارسال شود. چنین بهینه سازی باعث افزایش سرعت جمع آوری زباله، کاهش هزینه های نیروی انسانی و کاهش هزینه سوخت می شود.

اپلیکشن تفکیک زباله با هوش مصنوعی

فروشگاه آنلاین Taobao وابسته به شرکت علی‌بابا یک اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی راه‌اندازی کرده است که می‌تواند نوع بازیافت زباله‌ها را تشخیص دهد. پس از اینکه شخص یک عکس از زباله گرفته و بر روی اپلیکیشن آپلود می‌کند؛ به طور خودکار زباله را شناسایی و مشخص می‌کند در کدام دسته و رده بازیافتی قرار دارد. این اپ از یک بانک اطلاعاتی برای شناسایی و مرتب‌سازی زباله‌ها استفاده می‌کند. بسیاری از شهروندان شانگهای به سوی این برنامه هجوم آورده و ضمن نصب آن روی گوشی‌های تلفن همراه، از علی‌بابا و Taobao تشکر کردند. پیش‌بینی می‌شود در مدت زمان کوتاهی تعداد دانلودهای این اپ بسیار بالا برود و جزو محبوب‌ترین اپ‌ها در شهر های هوشمند چین قرار گیرد.همین‌طور، شرکت‌های دیگری دست به کار شدند تا اپ‌های مشابهی برای تفکیک زباله‌ها توسعه دهند چون احتمالا به‌زودی قانون اجباری و بسیار سخت‌گیرانه تفکیک زباله‌ها در شهرهای دیگر چین هم اجرایی شود.

سطل زباله هوشمندی که بازی می‌سازد

این سطل آشغال یک محفظه بزرگ سه‌وجهی است که با نمایشگر پوشش داده شده است، این نمایشگر یک بازی را نمایش می‌دهد. در این بازی خفاش‌ها در آسمان در حال پرواز و سگ‌ها نیز در انتظار غذا هستند.بخش داخلی سطل به حسگرهای حرکتی مجهز است که می توانند انداختن زباله داخل سطل را ردیابی کنند.زمانی که افراد درون این سطل ، زباله های خود را می اندازند، در واقع به سگ های گرسنه غذا می دهند و یک کد روی نمایشگر نمایش داده می شود که کاربران می توانند با وارد کردن این کد در وبسایت TetraBIN جایزه های مختلفی رادریافت کنند.