فناوری های هوشمند در صنعت ورزش

کفش های متصل

کفش های متصل از جمله فناوری های هوشمند در صنعت ورزش هستند.این کفش ها می توانند سرعت و چابکی ورزشکاران را ردیابی کنند. سنسورهای فشار در کفش می توانند نشان دهنده موقعیت هایی باشند که در آنها فرد در تلاش به حفظ تعادل وزن خود است و شتاب سنج قادر به ردیابی حداکثر سرعت ، توانایی توقف و استقامت در بازی هستند. اندازه گیری این نقاط داده در گذشت زمان، یک داشبورد اطلاعاتی را برای هر ورزشکار فراهم می کند تا عملکرد خود را بهبود دهد.

پوشاک متصل

پیراهن ، سایر پوشاک و پوشیدنی مجهز به سنسورها به ورزشکاران این امکان را می دهد که بر تناسب اندام خود نظارت کنند. ضربان قلب ، ضربان تنفس و استفاده از ماهیچه ها را اکنون می توان در کل تمرینات و بازی ها پیگیری کرد. با گذشت زمان ، ورزشکاران می توانند در طول بازی ها انرژی خود را مدیریت کنند و بدانند چه وقت استراحت کنند یا چه موقع به تغذیه بپردازند تا انرژی کافی برای انجام یک بازی را داشته باشند.

تجهیزات متصل

فوتبال و بسکتبال با سنسورهای تعبیه شده می توانند انواع و اقسام اطلاعات مربوط به دقت و قدرت شوت ها را ذخیره کنند و به ورزشکاران این امکان را می دهد تا در مورد مکانیک حرکات شوت ، پاس و قدرت بازو بینش های عملی را بدست آورند که می تواند به بازیکنان در بهتر شدن کمک کرده و پیشرفت شان را در طول فصل پیگیری کنند.

اینترنت اشیا و تناسب اندام

کالاهای مصرفی مانند Fitbit ، Apple Watch و دوچرخه Peloton می توانند تأثیر یکسانی در دنیای ورزش داشته باشند. این دستگاه ها مشابه پوشاک متصل ، می توانند به ورزشکاران در ردیابی علائم حیاتی و معیارهای عملکردی کمک کنند. انواع مختلف تجهیزات مربوط به تناسب اندام ممکن است به بخشی جدایی ناپذیر از یک شیوه تمرینی ورزشی تبدیل شوند ، زیرا آنها می توانند افراد را تحت فشار قرار دهند تا در طی یک جلسه تمرین سخت تر کار کنند و پیشرفت و توانایی های آنها را در طول زمان کنترل کنند. مثال بارز در اینجا یک دوچرخه سوار حرفه ای است که میزان قدرت انجام حرکات انفجاری او بر روی یک دوچرخه متصل اندازه گیری می شود و به او کمک می کند تا این معیار را تا روز مسابقه بهبود دهد.