همگام با اربعین، همراه با فناوری

همگام با اربعین، همراه با فناوری

رویداد « همگام با اربعین، همراه با فناوری » درخصوص وضعیت خدمات ارائه شده در ایام اربعین حسینی با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز شنبه ۱۲ شهریور۱۴۰۱ در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این رویداد شرکت نوتاش از بیسیم ابری آپتین رونمایی نمود.این اپلیکیشن تلفن همراه شما را به بیسیم تبدیل می‌کند. این اپلیکیشن خدمتی است که در آن با فشردن یک دکمه‌ی تعبیه شده بر روی تلفن همراه، امکان برقراری ارتباط بلادرنگ صوتی یک طرفه برای کاربر مهیا می‌گردد. عملکرد این خدمت به این صورت است که با فشار دادن دکمه مذبور وضعیت ارتباط صوتی از حالت دریافت صدا به حالت ارسال صدا تغییر می‌نماید.

همگام با اربعین، همراه با فناوری

فناوری PoC به کاربران این اجازه را می‌دهد تا در محدوده شبکه تلفن همراه، به صورت فرد به فرد یا فرد به گروه به صورت مستقیم و بدون تاخیر زمانی همانند آنچه در شبکه‌های PTT وجود دارد ارتباطات صوتی یک ‌طرفه برقرار نمایند. ویژگی مهم در این نوع ارتباطات این است که بر خلاف تماس تلفنی، مکالمات به سرعت ارسال شده و هیچ زمانی جهت پاسخ‌گویی و غیره هدر نمی‌رود.

این نوع از ارتباط برای گروه‌های مختلف کاری، از شخصی گرفته تا تجاری و سایر گروه‌های عملیاتی مانند پلیس و اورژانس بسیار مناسب می‌باشد. از آن‌جایی که کاربران این نوع گروه‌ها اغلب افرادی هستتند که در حین فعالیت و انجام کارهای گوناگون نیاز به ارتباطات چند لحظه‌ای کوتاه ولی مکرر با یکدیگر دارند، این نوع ارتباط مطلوب‌ترین حالت ممکن برای آن‌ها به شمار می‌آید، چرا که کاربران با فشردن و نگه داشتن یک دکمه می‌توانند صدای خود را بدون درنگ زمانی به گوش سایر افراد گروه برسانند.شبکه‌های بیسیم PoC کاربرد بسیاری در حوزه‌های مختلف اعم از حمل و نقل، حراست و حفاظت، ساخت و ساز، حفاظت عمومی و اورژانس، نیروهای نظامی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، معادن و غیره دارد. علاوه بر این، اغلب کاربرانی که به دلایل مختلف نیازمند این نوع ارتباطات هستند اما امکان کسب مجوز و خرید تجهیزات برای آن‌ها فراهم نیست نیز می‌توانند بخش عمده‌ای از نیاز خود را با کمک این خدمت برطرف نمایند.

همگام با اربعین، همراه با فناوری

 گردهمایی همگام با اربعین، همراه با فناوری توسط خبرگزاری های صدا و سیما و خبرگزاری فارس پوشش خبری داده شده است.

توضیحات تکمیلی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *