هتل هوشمند

هتل هوشمند

هتل هوشمند شرکت نوتاش

با ظهور فناوری هوشمند اینترنت اشیا، این پتانسیل برای هتل‌داران ایجاد شده است تا تجربه‌های مثبتی را برای میهمانان رقم زنند که قبلاً هرگز نبوده است. هتل هوشمند هتلی است که در آن انجام کارهایی همچون تغییر وضعیت روشنایی، کنترل سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، کنترل تلویزیون، کنترل پرده‌ها، روشن‌کردن چای‌ساز، پخش موسیقی از سیستم صوتی، درخواست نظافت اتاق، پیام تعویض حوله و ملافه‌ها، سفارش آنلاین از کافه، رزرو رستوران و استخر و … با اپلیکیشن هوشمندی که هتل در اختیار مسافران قرار می‌دهد انجام می‌پذیرد و تمامی سفارشات مسافران در سامانه‌ای جامع و هوشمند ثبت می‌گردد. در هتل هوشمند کنترل تمامی سامانه‌های تأسیساتی (موتورخانه، روشنایی، آبیاری فضای سبز، نظارت تصویری، آسانسورها، سیستم اعلام و اطفای حریق، کنترل پارکینگ و..) به‌صورت کاملاً هوشمند صورت می‌گیرد.در هتل‌ هوشمند متناسب با هر میهمان یک جریان سفارشی برقرار می‌شود تا پیام‌هایی منحصربه‌فرد برای هر میهمان به طور خودکار ارسال شود (محتوای پیام‌ها شامل: خوشامدگویی برای هر شخص به زبان مادری، میزان مصرف برق و آب مشتری، برنامه پاداش‌های وفاداری، تخفیفات ویژه تورهای گردشگری و …)

هوشمندسازی هتل می‌تواند باعث افزایش درآمد هتلداران و از طرفی بسیاری از هزینه‌ها را کاهش دهد. در واقع هوشمندسازی هتل یکی از سودآورترین روش‌‌های جذب مسافر و صرفه‌جویی در هزینه‌های هتل است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از 70% افرادی که اقدام به سفر می‌کنند، پس از یکبار اقامت در هتل هوشمند از مشتریان ثابت این هتل‌ها می‌شوند و بالارفتن امنیت هتل، کاهش مصرف انرژی، افزایش عملکرد کارکنان هتل، مشاهده اطلاعات در لحظه از مصرف انرژی هر واحد، ثبت هوشمند درخواست‌های مسافر، افزایش آسایش مهمانان و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری تأسیسات هتل از جمله مزیت‌های هوشمندسازی هتل است.

شرکت سکوی فناوری اطلاعات نسل پنجم نوتاش، آماده ارائه مشاوره و پیاده‌سازی در زمینه هوشمندسازی هتل می‌باشد. شرکت نوتاش، افتخار دارد با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و دانش روز. راهنمای شما در زمینه هوشمندسازی هتل باشد. این شرکت دانش‌بنیان با سرمایه‌گذاری در واحد تحقیق و توسعه خود توانسته جامع‌ترین پلتفرم بومی اینترنت اشیا را طراحی کند و تجهیزات و دستگاه‌هایی با استفاده از آخرین تکنولوژی روز در زمینه IoT (اینترنت اشیا) تولید نماید و اپلیکیشن هتل هوشمند را در اختیار هتلداران عزیز قرار دهد.

هتل هوشمند شرکت نوتاش

در عصر فناوری، معیارها و ملاک‌‌های تعیین رضایتمندی و کیفیت خدمت‌رسانی به مشتریان تغییر کرده و شیوه‌‌های مدرن و امروزی جایگزین روش‌‌های قدیمی خدمت‌رسانی در این حوزه شده است و صنعت هتل‌داری به‌سرعت در حال تغییروتحول بوده و بسیاری از خدمات آن‌ها منسوخ شده و خدمات جدیدتری جایگزین آن‌ها شده است. در حال حاضر گردشگران به دنبال خدمات شخصی‌سازی‌شده‌ای هستند که بتواند به نیاز آن‌ها سریع پاسخ دهد و از لحظه ورود تا خروج از هتل، مهمان هتل شایسته بهترین پذیرایی و بیشترین سطح خدمات، آرامش و آسایش است. ازاین‌رو یک مشتری راضی و خوشحال از میلیون‌ها تومان هزینه تبلیغات، بیشتر برای مجموعه تبلیغ می‌کند و می‌تواند درآمدزا باشد. یکی از دغدغه‌های هتل‌داری، کاهش مصرف انرژی است. اگر سیستم روشنایی، گرمایش، صوتی و تصویری به‌صورت هوشمند عمل کنند، عملکرد آن‌ها کاملاً مفید بوده و اتلاف انرژی به حداقل می‌رسد. علاوه‌برآن اگر هرکدام از واحد‌های هتل متعلق به هر یک از سهام‌داران و یا شرکا باشد. در طح پیشنهادی نوتاش سهام‌داران می‌توانند در لحظه و به طور آنلاین تمامی جریان‌های در حال وقوع شامل مصرف‌ها و هزینه‌های واحد خود را مشاهده کنند و صورت‌حساب مهمانان باتوجه‌به مصرف آنان (آب و برق و گاز) به طور خودکار ارائه شود و تمامی تسویه‌حساب‌ها به‌صورت آنلاین انجام شود تا مالکان واحد نیز از تمامی جریانات و هزینه‌های مسافران مطلع شوند.

هتل هوشمند شرکت نوتاش

همچنین هتل نیاز دارد تا تعدادی از هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد و در صورت ایجاد کوچک‌ترین مشکل فنی در اتاق‌های هتل، آشپزخانه، لابی، آسانسور، موتورخانه و غیره مدیریت هتل توسط پلتفرم اینترنت اشیا نوتاش سریعاً در جریان قرار گیرد و سیستم هوشمند پلتفرم به قسمت مدیریت و تعمیرات هشدار دهد تا مشکل ایجاد شده رفع شود و از پیدایش هزینه‌های هنگفت تعمیرات جلوگیری شود؛ بنابراین هتل نیاز به سیستم نگهداری پیشگیرانه دارد تا اطلاعات عملکرد دستگاه‌های خاص در هر لحظه قابل نمایش باشد. نتیجة چنین قابلیتی، شناسایی سریع مشکلات حتی پیش از وقوع و امکان تعمیر زودهنگام آن‌ها است که در ادامه سبب می‌شود مهمانان کمتری با مشکل و اختلال روبه‌رو شوند. سودمندی دیگر تعمیرات زودهنگام برای صاحبان هتل، صرفه‌جویی در هزینه دستگاه جایگزین است.

مدیران هتل در بخش حمل‌ونقل و بخش کارکنان لازم دارند تا از مکان و کارکرد پرسنل مطلع شوند به طور مثال راننده بخش حمل‌ونقل دقیقاً در کدام مسیر قرار دارد و به مکان دیگری به جز مسیر مأموریت خویش نرفته باشد و انحراف از مأموریت نداشته باشد و در هر لحظه بتوان کارکنان را فراخواند و از وضعیت مکانی و کاری آنان آگاه شد. همچنین هتلداران باتوجه‌به موارد امنیتی ملزم به استفاده از فناوری‌های هوشمند هستند تا امکان هرگونه مداخله دستی را از بین برده و سطح امنیت هتل افزایش یابد. در حقیقت کاربرد تکنولوژی به معنای این است که هر گوشه از هتل تحت نظارت دقیق باشد؛ بنابراین هیچ اتفاقی از جمله سرقت اموال مهمانان یا حتی ارائه خدمات ضعیف به آنها از چشم مدیران پنهان نمی‌ماند.

هتل هوشمند شرکت نوتاش

یک هتل هوشمند باید بتواند هم به هتلداران و هم به مهمانان هتل خدمت‌رسانی نماید؛ هتل‌داری هوشمند تنها برای راحتی میهمانان نیست؛ بلکه کارکنان نیز می‌توانند کنترل کارها را بهتر به دست گیرند. هتل‌های هوشمند به دنبال آن هستند که یک تجربه بی‌نظیر و سفارشی را برای میهمانان خود رقم زنند. این تجربه می‌تواند باعث بازگشت مشتریان و بهبود رتبه برند شود. هوشمندسازی هتل راهی سودآور برای هتل‌ها می‌باشد که با گذشتن مدت کوتاهی از فرایند هوشمندسازی هتل، نه‌تنها هزینه اولیه هوشمندسازی بر می‌گردد؛ بلکه به علت جذب مشتری بیشتر ازیک‌طرف و کاهش هزینه‌های انرژی و کاهش هزینه‌های هتل می‌تواند به‌شدت سودآور نیز باشد.

اینترنت اشیا عملیات تجاری گردشگری هتل را خودکار‌سازی می‌کند. با استفاده از پلتفرم اینترنت اشیا نوتاش و به کمک اپلیکیشنی که در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت مشتریان قادر خواهند بود تا باتوجه‌به نیازهای خود، مانند تنظیم دمای اتاق، دمای آب حمام، کنترل تلویزیون، روشن و خاموش‌کردن لامپ، برنامه‌‌‌‌‌ریزی بیدارشدن از خواب و غیره را تنظیم کنند که این امر باعث می‌شود مشتریان فکر کنند در مکانی راحت‌تر یا شبیه به خانه خودشان حضور دارند. همان‌طور که تاکنون دریافته‌‌اید پتانسیل بسیار بالایی برای انواع خدمات در اتاق هتل وجود دارد که می‌توان با اینترنت اشیا فراهم نمود.

**جهت مشاهده امکانات هتل هوشمند و خدمات شرکت نوتاش جهت هوشمندسازی هتل می‌توانید “پروپوزال هتلداری هوشمندکه توسط شرکت نوتاش گردآوری شده است را مطالعه نمائید.**

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *