اپلیکیشن خانه هوشمند

اپلیکیشن خانه‌‌‌ هوشمند توانایی آشکاری در راحت­تر کردن زندگی و افزایش رفاه و امنیت ساکنان خانه های هوشمند دارد و  آسودگی خاطر را برای ساکنان آن ایجاد می‌کند. برای مثال در موقع آتش‌سوزی نه تنها ساکنان را با زنگ خطر مطلع می‌کند، بلکه فرمان کارهای لازم همچون باز کردن همه درها، تماس با آتش‌نشانی و روشن کردن لامپ‌‌‌های راه‌رو‌‌‌ها برای ایمنی بیش‌تر و… نیز صادر می نماید. خانه هوشمند تنها به معنای مکانی با تعدادی وسیله که وظایف و اجراهای ساده‌ای را انجام می­دهند نیست. بلکه سیستم توزیع شده­ای است با موجودیت‌هایی که با ‌‌‌‌یک‌دیگر کار می‌کنند و همکاری دارند. برای این همکاری وسایل و سیستم‌‌‌ها نه تنها باید به ‌‌‌‌یک‌دیگر وصل شوند، بلکه باید توانایی انجام اجراهای مشترک را داشته باشند؛ یعنی وظایفی را به شکل مشترک انجام می­دهند. این توانایی قابلیت همکاری نامیده می‌شود. محیط خانه هوشمند ‌‌‌‌به‌صورت موجودیتی تعریف شده که می‌تواند توابعش را بر طبق اطلاعاتی که از ساکنان خانه ‌جمع‌آوری کرده است برای نیاز‌‌‌های ساکنان خانه تنظیم کند. برای هوشمند کردن یک ساختمان نیاز به تجهیزات هوشمند و یک سکوی بومی اینترنت اشیا و اپلیکیشن خانه هوشمند همراه با هوش مصنوعی یا همان ‌پزدازش‌گر می­باشد. ‌پزدازش‌گر، کلیه اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق سنسورهایی که در سطح پروژه توزیع شده‌اند، دریافت و براساس نرم افزاری که منطبق با ارتباطات و اطلاعات است، پردازش کرده و بر این اساس عکس‌العمل­ های از پیش تعیین شده را از خود نشان می­دهد.در سیستم خانه هوشمند محصولات را می‌توان به‌راحتی و بدون نیاز به سرور مرکزی به اینترنت متصل نمود و بدون نیاز به تغییر در سیم‌‌کشی قابل ارتقاء خواهد بود.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های خانه هوشمند، کنترل با استفاده از تلفن همراه و از هر فاصله‌ای است. با استفاده از اپلیکیشن موبایل خانه هوشمند، می‌توان ارتباط کاربران با خانه هوشمند را به ساده‌ترین شکل برقرار نمود. این بستر علاوه بر امکان تعریف سناریوهای متنوع برای کاربری‌های خاص، امکان تعریف برنامه زمانی را فراهم می‌آورد. پس از ورود به اپلیکیشن، می‌توانید وارد هر یک از بخش‌ها (اتاق‌ها) شده و وضعیت هر قسمت را مشاهده نمایید. نرم‌افزار خانه هوشمند چندکاربره است. یعنی می‌توانید تمام افراد خانواده را در آن عضو کنید تا قابلیت کنترل و دسترسی برای تجهیزات را داشته باشند. حتی می‌توان سطح دسترسی به تجهیزات را برای افراد مختلف عضو تعریف کرد. این اپلیکیشن، بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS قابل نصب و بهره‌برداری می‌باشد.

اپلیکیشن خانه هوشمند نوتاش

اپلیکیشن خانه هوشمند جهت گسترش برنامه‌های نظارتی، مدیریتی، کنترل دستگاه‌های متصل و… استفاده می‌شود. سکو، داده‌‌‌ها را ‌جمع‌آوری و ذخیره‌سازی می‌کند و برای تحلیل اطلاعات نیز از آن‌‌‌ها استفاده می‌کند تا طبق برنامه تجزیه و تحلیل اطلاعات هوشمند عمل کند. ساختمان‌های هوشمند، کاری بیش از تجزیه و تحلیل نرم‌افزار و فناوری‌های جدید انجام می‌دهند. سکوی بومی اینترنت اشیا  همراه با اپلیکیشن خانه هوشمند و در کنار استفاده از الگوریتم یادگیری ماشین، اطلاعات و داده‌های لوازم خانگی هوشمند را نیز جمع‌آوری می‌کند و با شناسایی عادات رفتاری مالک، برنامه‌‌ی مشخصی برای نحوه‌ی کاری لوازم خانگی می‌ریزد تا علاوه بر رضایت و راحتی بیشتر مالکان، صرفه‌جویی بیشتری در مصرف انرژی انجام شود.محصولات آشپزخانه هوشمند شامل اجاق گاز، چای ساز، مایکروفر، هود، یخچال فریزر، مخلوط‌‌ کن آشپزخانه، ماشین لباسشویی و … هستند که هر کدام کارایی های منحصر بفرد خود را دارند.هوشمند سازی وسایل آشپزخانه به صاحب خانه این امکان را می دهد که بر اساس زمان بندی اعلام شده به دستگاه ها، انجام کارهای خاص را به آنها بسپارند و با خیالی آسوده سایر کارها را انجام دهند.و تمامی لوازم خانگی هوشمند،امکان اتصال به اپلیکیشن خانه هوشمند را دارند.