بیسیم ابری آپتین

بیسیم ابری آپتین (Push to talk) یا به‌عبارت‌دیگر PTT که در کشورمان ایران با نام بیسیم و یا بیسیم پلیسی و یا در نوع غیرحرفه‌ای آن واکی‌تاکی شناخته می‌‎شود، خدمتی است که در آن با فشردن یک دکمه تعبیه شده بر روی یک دستگاه خاص (بیسیم)، امکان برقراری ارتباط بلادرنگ صوتی یک‌طرفه برای کاربر محیا می‎گردد. عملکرد این خدمت به این صورت است که با فشار دادن دکمه مذبور وضعیت ارتباط بدون درنگ صوتی از حالت دریافت صدا به حالت ارسال صدا تغییر می‎‌نماید. در سال‎‌های اخیر و با پیشرفت شبکه‎‌های تلفن همراه و ظهور فناوری‎ هایی مانند 3G، 4G و LTE این امکان فراهم شد تا خدمت Push to talk بر بستر شبکه تلفن همراه ارائه گردد که در این حالت از عبارت Push to Talk Over Cellular و یا نام اختصاری PoC برای یادکردن از آن استفاده می‎‌شود. این خدمت در شبکه تلفن همراه، یکی از خدماتی است که هم‎ اکنون توسط بسیاری از شرکت‎‎ ‌ها در سطح جهان ارائه می‎‌گردد.فناوری PoC به کاربران این اجازه را می‎‌دهد تا در محدوده شبکه تلفن همراه، به‌صورت فردبه‌فرد یا فرد به گروه به‌صورت مستقیم و بدون تأخیر زمانی با یکدیگر ارتباطات صوتی یک‌طرفه برقرار نمایند. ویژگی مهم در این نوع ارتباطات این است که بر خلاف تماس تلفنی، مکالمات به‌سرعت ارسال شده و هیچ زمانی جهت پاسخ‎گویی و غیره هدر نمی‌‎رود. این نوع از ارتباط برای گروه‎‌های مختلف کاری، از شخصی گرفته تا تجاری و سایر گروه‌های عملیاتی مانند پلیس و اورژانس بسیار مناسب می‌‎باشد. ازآنجایی‌که کاربران این نوع گروه‎ های کاری اغلب افرادی هستند که در حین فعالیت و انجام کارهای گوناگون نیاز به ارتباطات چند لحظه‎ ای کوتاه ولی مکرر با یکدیگر دارند، این نوع ارتباط مطلوب‌ترین حالت ممکن برای آن‎‌ها به شمار می‎‌آید، چرا که کاربران با فشردن و نگه‌داشتن یک دکمه می‎‌توانند صدای خود را بدون درنگ زمانی به گوش سایر افراد گروه برسانند.

بیسیم ابری آپتین

شبکه‎ های بیسیم PoC کاربرد بسیاری در حوزه‎ های مختلف اعم از هتل‎داری، رستوران‎‌ها، حراست و حفاظت، ساخت‌وساز، حفاظت عمومی و اورژانس، نیروهای نظامی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، معادن و غیره دارد. علاوه بر این، اغلب کاربرانی که به دلایل مختلف نیازمند این نوع ارتباطات هستند اما به دلایل مختلف کسب مجوز و خرید تجهیزات برای آن‎ ها فراهم نیست نیز می‌‎توانند بخش عمده‎ ای از نیاز خود را با کمک این خدمت برطرف نمایند.بیسیم ابری آپتین یک شبکه ارتباطات بیسیم مبتنی بر فناوری PoC می‌‎باشد که با بهره‎ گیری از تازه‏‌ترین روش‎ های طراحی شبکه‎‌های ارتباطی و با نگاه به بهبود تجربه مشتری و کاربران طراحی و پیاده ‎سازی گردیده است. نیروهای حراست فیزیکی، کارکنان و مدیران با استفاده از اپلیکیشن بیسیم ابری آپتین بدون نیاز به خرید تجهیزات و در عرض چند دقیقه می‏‌توانند به یک شبکه بیسیم ارزان‌قیمت مجهز شوند. اپلیکیشن بیسیم ابری آپتین به نحوی طراحی شده که علاوه بر رابط کاربری جذاب و کاربرپسند، به‌راحتی تلفن همراه افراد را به یک دستگاه بیسیم تبدیل کرده و هر عملکردی که یک بیسیم رادیویی و یا واکی‌تاکی دارد را به کاربر ارائه دهد.این نوع از ارتباط برای گروه‌های مختلف کاری، از شخصی گرفته تا تجاری و سایر گروه‌های عملیاتی مانند پلیس و اورژانس بسیار مناسب می‌باشد. ازآنجایی‌که کاربران این نوع گروه‌ها اغلب افرادی هستند که در حین فعالیت و انجام کارهای گوناگون نیاز به ارتباطات چند لحظه‌ای کوتاه ولی مکرر با یکدیگر دارند، این نوع ارتباط مطلوب‌ترین حالت ممکن برای آن‌ها به شمار می‌آید، چرا که کاربران با فشردن و نگه‌داشتن یک دکمه می‌توانند صدای خود را بدون درنگ زمانی به گوش سایر افراد گروه برسانند.

بیسیم ابری آپتین

استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده و آسان است. با نگاه‌داشتن دکمه وسط اپلیکیشن، پس از شنیدن یک صدای بوق کوتاه کاربر قادر خواهد بود در گروه‌های موردنظر که توسط مدیر سازمان و یا ادمین تعریف شده با سایر افراد در آن گروه صحبت نماید. سایر کارکنان نیز باتوجه‌ به این‌که به این اپلیکیشن مجهز گردیده‌اند، بدون نیاز به عمل اضافی صدای همکار خود را به‌صورت بلادرنگ خواهند شنید و قادر خواهند بود در صورت نیاز به‌صورت بلادرنگ پاسخ دهند. مدیر سازمان نیز با در اختیار داشتن پنل کاربری علاوه بر مدیریت افراد و گروه ‎های کاری قادر خواهد بود چه از طریق تلفن همراه و چه با استفاده از پنل تحت وب فرامین موردنظر خود را برای سایرین ارسال کرده و یا مکالمات افراد در گروه  ‎ بشنود به دلیل بومی بودن تکنولوژی این سامانه، امکان شخصی‌سازی نرم‌افزار سمت کاربر و استفاده از آن در تجهیزات برندهای مختلف وجود دارد.

بیسیم ابری آپتین

همان‌طور که پیش‎تر اشاره شد استفاده از بیسیم ابری آپتین نیاز به تجهیزات اضافی ندارد و کاربران با استفاده از تلفن همراه خود می‌‎توانند به شبکه بیسیم ابری آپتین متصل شوند. به‌منظور برقراری ارتباط نیز در صورت وجود شبکه وای‌فای در داخل سازمان تمامی ارتباطات از طریق این شبکه صورت می‌پذیرد و در غیر این صورت کاربران می‎توانند از شبکه دیتای تلفن همراه برای این منظور استفاده نمایند. در اینجا قابل‌ذکر است که مصرف پهنای باند و حجم داده موردنیاز این شبکه بسیار ناچیز می‌‎باشد. بااین‌حال مدیران سازمان ‎ها درصورتی‌که تمایل داشته باشند می‌‎توانند از تجهیزات ویژه ‎ای که برای این امر طراحی شده‌اند نیز استفاده نمایند. با اتصال این تجهیزات به اپلیکیشن بیسیم ابری آپتین، افراد دیگر، نیازی به استفاده از تلفن همراه خود ندارند و این تجهیز آن‎ها را قادر می‎سازد به‌راحتی مکالمات کاری را از این طریق انجام دهند. این نوع تجهیزات عمدتاً برای نیروهای عملیاتی و حراستی ،صنایع نفت و گاز، ساخت و ساز و حوزه‌های حمل و نقل پیشنهاد می‌گردد.